Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου.
Η ιστορία του Γυμνασίου Στυλίδας ξεκινά στα μέσα της δεκαετίας του 1970, ως πρώτο μεγάλο συγκρότημα της Ανατολικής Φθιώτιδας, που και μέχρι σήμερα διατηρεί αυτή την πρωτιά . H ιστορία του έχει ως εξής : επί Δημαρχίας του Ψύλλου Ανδρέα στη Στυλίδα έγινε το 1969 η παραχώρηση του οικοπέδου για την ανέγερση του Σχολικού συγκροτήματος εμβαδού 7.351 m2, η δημοπράτηση έγινε το 1971 από την Νομαρχία Φθιώτιδας και το κόστος της κατασκευής (προϋπολογισμός) του έργου ανήλθε το ποσό των 10.000.000 δραχμών.
Η περάτωση του έργου, σύμφωνα με μαρτυρίες, έγινε το 1975 που ήταν και η πρώτη χρονιά λειτουργίας τουΣχολικού Συγκροτήματος. Αρχικά τα γραφεία του Γυμνασίου και του Λυκείου ήταν μαζί, ενώ μετά από χρόνια έγινε ο διαχωρισμός και των γραφείων και των κτιρίων, αλλά παρέμεινε η από κοινού χρήση του κλειστούγυμναστηρίου (με εμβαδόν 522,46m2).
Στο ισόγειο του Σχολείου βρίσκονται τα γραφεία των καθηγητών, οι τουαλέτες μαθητών και καθηγητών
(υπάρχει και τουαλέτα ΑΜΕΑ) και ακόμη πέντε (05) μικρές αίθουσες με εμβαδόν 20 m2, στις οποίες διεξάγονται τα μαθήματα του τμήματος ένταξης. Οι αίθουσες αυτές διαθέτουν διαδραστικούς πίνακες που αξιοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου σε όλα τα μαθήματα.
Το εμβαδόν κάθε ορόφου είναι 462.50 m2 και το συνολικό εμβαδόν του κτιρίου 1.387,50 m2 και εμβαδόν κύριου προαύλιου χώρου 250 m2.
Ο πρώτος όροφος έχει πέντε αίθουσες με εμβαδόν κάθε αίθουσας 65 m2. Μία από τις αίθουσες είναι το εργαστήριο πληροφορικής και οι υπόλοιπες τέσσερις είναι αίθουσες διεξαγωγής μαθημάτων, στο δεύτερο όροφο υπάρχουν επίσης πέντε αίθουσες με τρεις από αυτές να αποτελούν αίθουσες μαθημάτων, μία εργαστήριο τεχνολογίας και μία εργαστήριο Φυσικών Επιστημών .
Στην ιστοσελίδα του Σχολείου μας http://gym-stylid.fth.sch.gr/stylida/ αναρτώνται όλες οι ανακοινώσεις που αφορούν στο γυμνάσιο.
Το μαθητικό δυναμικό δίνεται στον παρακάτω πίνακα :
ΤΑΞΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΤΕΣ
Α 2 38
Β 2 53
Γ 2 41
ΣΥΝΟΛΟ: 6 132
Υπάρχουν εγγεγραμμένοι στο σχολείο 29 αλλοδαποί μαθητές με χώρα προέλευσης ανά τάξη (όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα):
ΧΩΡΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ Α΄ ΤΑΞΗ Β΄ ΤΑΞΗ Γ΄ ΤΑΞΗ ΣΥΝΟΛΟ
ΑΛΒΑΝΙΑ 12 8 7 27
ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ 0 1 0 1
ΡΟΥΜΑΝΙΑ 0 1 0 1
Ως προς το κοινωνικό – μορφωτικό υπόβαθρο των οικογενειών το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών/τριών της σχολικής μας μονάδας προέρχονται από οικογένειες με μέσο μορφωτικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο.
Η πλειοψηφία των γονέων και κηδεμόνων εκδηλώνουν ενδιαφέρον για την ανάπτυξη και ολοκλήρωση της προσωπικότητας των παιδιών τους και αυτό γίνεται αντιληπτό από το ενδιαφέρον των μαθητών να συμμετέχουν σε ποικίλες σχολικές δραστηριότητες που προάγουν τη μάθηση και την κοινωνικοποίησή τους.
Το γενικότερο κλίμα της σχολικής ζωής διατρέχεται από πνεύμα συνεργασίας, φιλικότητας και αλληλοσεβασμού. Εν τούτοις, παρουσιάζονται μεμονωμένα προβλήματα συμπεριφοράς και δυσμενών σχέσεων μεταξύ ορισμένων μαθητών που μπορεί να υπονομεύσουν το καλό κλίμα του σχολείου και δυσχεραίνουν έως ένα βαθμό την υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου.
Ως προς τη διοίκηση το σχολείο στελεχώνεται από μία θέση Διευθυντή και μια θέση Υποδιευθυντή, ενώ ο Σύλλογος Διδασκόντων περιλαμβάνει συνολικά 11 εκπαιδευτικούς με οργανική θέση και δυο (02) για συμπλήρωση ωραρίου. Στο βοηθητικό προσωπικό ανήκει μία καθαρίστρια που εργάζεται με σύμβαση στον Δήμο.
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2020-21, παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες της εξ αποστάσεως
εκπαίδευσης, οι μαθητές διδάχτηκαν με αποτελεσματικό τρόπο τα μαθήματα γενικής παιδείας και είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε πρόγραμμα για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση. Πιο συγκεκριμένα μια ομάδα μαθητών σε συνεργασία με την καθηγήτρια των Γερμανικών του Σχολείου δημιούργησαν μία ταινία μικρού μήκους με τίτλο «Ευανθία Καΐρη, η Μούσα του 1821» .
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου καθώς διαθέτουν πολύ αυξημένο επίπεδο επιστημονικών και παιδαγωγικών γνώσεων και εμπειρίας, χρησιμοποιούν σε μέγιστο βαθμό τις ορθές πρακτικές για την οργάνωση και λειτουργία των μαθημάτων τους, όπως είναι ο σωστός προγραμματισμός της ύλης σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών, η στοχοθεσία και τα σχέδια μαθήματος, η χρήση των Τ.Π.Ε. στη μάθηση και την διδασκαλία και όλων των διαθέσιμων εποπτικών μέσων.
Χρησιμοποιήθηκαν πολλές και διαφοροποιημένες μεθόδοι αυτοαξιολόγησης των μαθητών που έδιναν κίνητρα, ώστε οι μαθητές να συμμετέχουν ενεργά στο μάθημα και να είναι δυνατόν να αντιλαμβάνονται σε ποιο σημείο έχουν γίνει κτήμα τους τα μαθησιακά αντικείμενα που διδάσκονταν
Στο σχολείο μας υπάρχει κατά γενική ομολογία εκπαιδευτικών και μαθητών ένα καλό σχολικό κλίμα που ευνοεί τη συνεργασία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας και καλλιεργεί τον αμοιβαίο σεβασμό και την εμπιστοσύνη. Λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα του αλλά και της συνεχούς προσπάθειας όλων των εκπαιδευτικών αναπτύσσει το πνεύμα ομαδικότητας και συμβάλλει στην ομαλή κοινωνικοποίηση των μαθητών ποικιλοτρόπως.
Τηρώντας την κείμενη νομοθεσία και σύμφωνα με τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του σχολείου μας, ο Σύλλογος των Διδασκόντων φροντίζει για τη διαμόρφωση καλού σχολικού κλίματος επικοινωνίας, διαλόγου και εμπιστοσύνης ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Εργάζονται εξατομικευμένα ή συλλογικά με τους μαθητές ώστε οι σχέσεις να είναι ομαλές και το κλίμα θετικό, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τη χαμηλή παραβατικότητα, τις σχεδόν ανύπαρκτες ποινές και τις σχέσεις που διατηρούν οι νυν μαθητές και οι απόφοιτοί μας με τους καθηγητές τους.
Σημεία προς βελτίωση
Βελτίωση και ανανέωση των κτιριακών εγκαταστάσεων και υποδομών της σχολικής μονάδας.
Προσέγγιση μαθητών που θα φοιτήσουν στην Α’ γυμνασίου.
Η ενθάρρυνση των μαθητών για μεγαλύτερη συμμετοχή σε μαθητικούς διαγωνισμούς, συλλογικές εργασίες, δράσεις και προγράμματα καθώς και η ανάληψη σχετικών πρωτοβουλιών από τους εκπαιδευτικούς.
Για την καλύτερη λειτουργία του σχολείου είναι απαραίτητη η επίτευξη της μέγιστης συνεργασίας των
εκπαιδευτικών με τους μαθητές ως προς την επίλυση των προβλημάτων της μαθητικής κοινότητας, την τακτική ενημέρωση για την ποιότητα των εργασιών τους, τη συζήτηση για την πρόοδο και την επίδοση τους, τη στενότερη συνεργασία για τη διαμόρφωση του κανονισμού λειτουργίας του σχολείου.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Η Διεύθυνση του σχολείου στην αρχή της σχολικής χρονιάς έθεσε συγκεκριμένους στόχους, προτεραιότητες και προγραμμάτισε δράσεις για την υλοποίησή τους οι οποίες και πραγματοποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό.
Οι αποφάσεις που ρυθμίζουν τη σχολική ζωή είναι αποτέλεσμα συλλογικών και δημοκρατικών διαδικασιών. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας έχουν συναινέσει πάνω σ' ένα γενικό πλαίσιο αρχών και εφαρμόζουν τον εσωτερικό κανονισμό του σχολείου για την αντιμετώπιση των διαφόρων προβλημάτων. Ο εσωτερικός κανονισμός του σχολείου είναι αναρτημένος στην ιστοσελίδα του σχολείου .
Η ενημέρωση των γονέων - κηδεμόνων από το σύλλογο των εκπαιδευτικών αλλά και από την Διεύθυνση του σχολείου με πολλούς τρόπους (webex, email, τηλεφωνικά) ήταν άμεση, έγκαιρη και αποτελεσματική.
Το σχολείο αξιοποιεί αποτελεσματικά τις ψηφιακές τεχνολογίες για την αποτελεσματικότερη επικοινωνία του με την εκπαιδευτική κοινότητα και την ευρύτερη κοινωνία.
Η διαχείριση και η κατανομή των οικονομικών πόρων πραγματοποιήθηκε με ορθολογικό τρόπο. Οι αποφάσεις που λήφθηκαν ήταν σύμφωνες με τους στόχους και το όραμα του σχολείου αλλά και την επίτευξη προγραμματισμένων προτεραιοτήτων.
Η στοχοθεσία και ο προγραμματισμός των ενεργειών που έγιναν από την Διεύθυνση του σχολείου σε συνεργασία με το σύλλογο διδασκόντων είχε ως αποτέλεσμα να καλυφθούν ως ένα βαθμό κάποιες
ανάγκες - ελλείψεις της σχολικής μονάδας και να ληφθούν πρωτοβουλίες για την ασφάλεια και την προστασίατων μαθητών.
Παραδείγματα αποτελούν: α) η εγκατάσταση αυτομάτου μηχανισμού στην αυλόπορτα, β) η τοποθέτηση προβολέων led στην αυλή για φωτισμό, γ) η χαρτογράφηση του δικτύου και η αναβάθμιση του internet, δ) η αγορά υπολογιστών, ε) η κατασκευή παγκακίων, θ) η τοποθέτηση κλειδαριών στις πόρτες και ασφάλειες στα παράθυρα, κ.α.
Η Διεύθυνση προέβη σε εκτεταμένη αντικατάσταση παραθύρων (ο Δήμος Στυλίδας εκτέλεσε το παραπάνω έργο )όπως και στην κοπή των γέρικων πεύκων από το περαστικό άλσος του Σχολείου μας .
Η συνεργασία του σχολείου με την Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου όπως και η συνεργασία με το ΚΕΣΥ και τα μέλη Ε.Δ.Ε.Α.Δ.Υ (ψυχολόγος και κοινωνικός λειτουργός) του σχολείου ήταν πολύ καλή.
Σημεία προς βελτίωση.
Η ανάληψη πρωτοβουλιών για τη δημιουργία δικτύων με άλλα σχολεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα με στόχο τη διενέργεια κοινών δράσεων και την ανταλλαγή καλών πρακτικών θα αποτελούσε σημαντικό παράγοντα αναβάθμισης της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Οι εκπαιδευτικοί επικαιροποίησαν σε μεγάλο βαθμό τις γνώσεις και τις δεξιότητες που αφορούσαν το γνωστικό τους αντικείμενο, συνεργάστηκαν εποικοδομητικά και επικοινώνησαν με τους συναδέλφους τους για να διαχειριστούν αποτελεσματικά τις ιδιαίτερες συνθήκες της τηλεκπαίδευσης και τα προβλήματα που δημιουργούνταν στη σχολική τάξη. Συμμετείχαν σε αρκετές δράσεις κοινωνικού ενδιαφέροντος στο σχολείο. Οι συνθήκες της πανδημίας δεν επέτρεψαν τη συνεργασία τους με τους εκπαιδευτικούς άλλων σχολείων, ωστόσο υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για το μέλλον. Η διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την επαγγελματική και την προσωπική τους ανάπτυξη.
Σημεία προς βελτίωση
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου ενδιαφέρονται και συμμετέχουν σε ποικίλες επιμορφωτικές δράσεις. Θεωρούμε καλό ως σχολική μονάδα να ενισχύσουμε αυτό το ενδιαφέρον διοργανώνοντας ενδοσχολικές επιμορφώσεις ανάλογα με τις ανάγκες της σχολικής κοινότητας και σε συνεργασία με αρμόδιους φορείς.
Κατά την σχολική χρονιά 2020-21 δεν υπήρξε σημαντική εμπλοκή του σχολείου σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα και Δράσεις και σε διεθνείς συνεργασίες.
Κατά τον προγραμματισμό των δράσεων της νέας σχολικής χρονιάς 2021-22, ήδη έχουν εκπονηθεί δράσεις με διεθνή συνεργασία στο πλαίσιο του etwinning καθώς και εμπλοκή σε πρόγραμμα Εrasmus.